Monday, 31 October 2011

..Selamat Tinggal Pakcik..

..28hb November 2011, Selepas solat Isyak aku mendapat call dari kampung mengatakan pakcik Musa telah kembali kerahmatullah akibat sakit jantung..terkedu seketika..macam2 bermain difikiran, macam tak percaya pun ada..sebab setahu aku arwah ni takde sakit yang kronik..tak pernah dengar arwah kena tahan wad ke apa..kali terakhir aku jumpa arwah masa Raya Puasa hari tu...aku suka dengan arwah sebab arwah ni jenis tak banyak bercakap..sentiasa senyum..

Arwah seolah-olah macam tahu dia akan dijemput illahi..sebelum meninggal,arwah sempat menulis kalimah "ALLAH" di dalam kolah dibiliknya..kalimah ALLAH tu menghadap kiblat..
inilah kalimah yang ditulis oleh arwah..

masa hendak memandikan jenazah, aku dapat tengok muka arwah senyum..subhanallah...demi Allah, dah lama aku tak menangis..tapi pada hari tu, air mata ini keluar dengan sendirinya..sedih, sayu, terharu..macam-macam bermain difikiran ni...

Disaat aku sedang menaip ini, hati ini tiba-tiba sebak..aku minta maaf..sebenarnya banyak lagi benda yang aku nak kongsikan..tapi aku rasa cukuplah sampai sini saja...

.....Haji Musa B Yusoff, semoga rohmu tenang disana~~

1 comment: